22 Mayıs 2011 Pazar

Perde Kapanırken..

İyisiyle kötüsüyle bir sezonu daha geride bıraktık.Süper Lig, Bank Asya 1.Lig ve 2.Lig'de nefes kesen mücadeleler yaşandı.

                                             
    
Süper Lig'de ki şampiyonluk yarışı son saniyeye kadar devam etti ve ipi göğüsleyen takım Fenerbahçe oldu.İlk yarı bittiğinde Fenerbahçe'nin şampiyonluk ihtimalinden bahsetmek dahi mantıklı gelmiyordu; Avrupa'da hüsran ve ligin zirvesinde formda bir Trabzonspor.Ligin ikinci devresinde ki maçlara 17 galibiyet parolasıyla çıktılar ve bu periyot içerisinde 16 galibiyet,1 beraberlik elde ettiler, zaten aksi bir durumda şampiyonluktan bahsetmek mümkün değildi.Bu şampiyonlukta ki 'aslan payı' ise Alex'e ait ; 28 gol, 14 asist.Trabzonspor'un da hakkında vermek lazım bu yarışta, çok iyi mücadele ettiler ve yıllar sonra ilk defa bu kadar yaklaştılar şampiyonluğa ve hakettiler de ama Fenerbahçenin 2.yarı performansının kurbanı oldular.

Bank Asya 1.Lig'de ise yarış hala devam ediyor.Mersin İdman Yurdu ve Samsunspor'dan sonra 3.bilet için 4 takım aday.



Samsunspor
en son 05-06 sezonunda Süper Lig'de mücadele etmişti.Geçen 5 yıllık süreçte, kendi yağında kavrulan Karadeniz ekibi, bu yıl yabancı oyuncularında da aldığı verimle oldukça istikrarlı bir görüntü sergiledi,alınan başarılı sonuçlar ve taraftarının desteğiyle Süper Lig biletini kapmakta zorlanmadı.Mersin İdman Yurdu'nun bu sezon ki hikayesi ise biraz daha farklı, Samsun Süper Lig için sinyali biraz daha erken vermişti, Miy ise son 5-6 haftaya kadar çokta istikrarlı bir görüntü sergilemedi ama rakiplerini sürekli yakından takip etti ve kilit hafta 29. hafta oldu Miy için, 29.hafta sonunda kendisini ilk 2 içinde bulan Miy avantajını iyi korudu ve Samsunspor'un da son hafta aldığı yenilgiyle beraber Bank Asya 1.Lig Şampiyonu olarak, Süper Lig'e merhaba dedi.

                 

TFF 2.lig'e de değinmezsek olmaz, zira Göztepe,Adana Demirspor,Sakaryaspor ve Kocaelispor gibi köklü camialar bu sezon TFF 2.Ligde mücadele ettiler.Göztepe ve Elazığspor gruplarında ilk sırayı alarak Bank Asya 1.Lig'e yükseldiler.Göztepe'nin Bank Asya biletini kapmasına en çok sevinenlerdenimdir heralde, geçmişi başarılarla dolu, taraftar bakımından Türkiye'nin önde gelen tribünlerinden GözGöz.Son haftalara kadar 1 basamak arkadan takip etti zirveyi,beklediği fırsatı yakaladıktan sonra da bırakmadı zaten. Bank Asya'ya renk katacakları kesin ama orda fazla oyalanmadan Süper Lig'e çıkması en büyük temennim.

             

Bank Asya için 3.biletin sahibini Play-Off lar belirledi.Sakaryaspor Play-Off oynayan 8 takım içerisinde belki de en az şans tanınan ekipti.Altyapısından yetiştirdiği gençlerle mücadele eden Sakarya final maçını 5-1lik skorla kazanarak son bileti kapmış oldu.

Ads ise yine hüsranla ayrıldı bir play-off dan daha.Önümüzde ki yıl sağlam bir kadro planlamasıyla işi play-offlara bırakmamalı artık,yazık oluyor taraftarına.

2.Lig'den Bank Asya'ya yükselen Göztepe,Elazığspor ve Sakaryaspor şüphesiz büyük renk katacaktır Bank Asya'ya.Önümüzde ki yıl takip edilmeye değer bir lig bizleri bekliyor.

20 Mayıs 2011 Cuma

Madrid'de Türk Modası


Hamit Altıntop, Real Madrid ile 4 yıllığına anlaştı.Bu transfer son haftalarda gerek Alman, gerek İspanyol basınında ciddi ciddi konuşuluyordu.Sezon boyu Bayern München ile sadece 3 maça ilk 11 başlamıştı Hamit, kulüp başkanı Rummenigge bu durumun Hamit için yeterli olmadığını,oyuncularının alacağı karara saygı duyacaklarını belirtmiş ve transferin sinyalini vermişti aslında.Geçen süreç içerisinde Hamit'in adı Liverpool ile anılsa da beklenen oldu ve Real Madrid, Hamit transferini resmi sitesinden yaptığı olduğu açıklamayla duyurdu.

Hamit, Real Madrid'de Mesut Özil ve Nuri Şahin'den sonra forma giyecek olan 3.Türk futbolcu oldu.Nuri transferi için Dortmund'a 10 milyon Euro ödeyen Real, Hamit için ise bonservis bedeli ödemeyecek. Mourinho'nun bu transferde ki ısrarının arkasında ise sene başında Pedro Leon'da deneyip başarısız olduğu sistemi Hamit üzerinde denemek olduğu konuşuluyor, bu sisteme göre Hamit,orta sahanın hem sağında hemde solunda görev alabilecek.

Nihat,Geremi,Baliç,Rüştü,Mehmet Topal,Mesut Özil ve şimdi de Nuri Şahin ve Hamit Altıntop.Sırada ki konuşulan isim ise ; Gökhan Gönül?

18 Mayıs 2011 Çarşamba

Şampiyon Porto


Beklenen oldu ve kupanın en büyük favorisi Porto, Uefa Avrupa Ligi Kupasını müzesine götürdü.Porto'nun Portekiz liginde göstermiş olduğu performans Uefa Avrupa Ligi içinde sinyal veriyordu aslında.Ligde oynadığı 30 maçın 27sini kazanan ve diğer 3 maçta da beraberlik elde eden Porto, Uefa Avrupa Liginde final öncesi tek yenilgisini ise 1-0lık skorla Sevilla'dan almıştı.

Maç beklendiği gibi kontrollü başladı.Braga'nın defansif oyun anlayışı, Porto'nun ise istekli oyunu ama başarısız son pasları oyunu ortasaha mücadelesine dönüştürdü.Maçın 44.dakikasında Braga defansının arkasında kendisini unuttuan Falcao, Guarin'in muhteşem ortasıyla topu kalecinin uzanamayacağı köşeye gönderdi ve takımını 1-0 öne geçirdi.İkinci yarının başlamasıyla birlikte standart oyun sisteminin aksine hücüm yapması beklenen Braga, maçta ki  ilk ve tek net gol pozisyonundan yararlanamadı.Kalan dakikalarda istediği skoru elde eden Porto kontrollü oyunuyla maçı kazanmasını bildi ve kupanın sahibi oldu.
 
                   
                                                        
Falcao, Uefa Avrupa Liginde bu sezonu en yakın rakibi Giuseppe Rossi'nin 6 gol önünde 17 golle tamamladı ve Uefa Avrupa Ligi, eski adıyla Uefa Kupasında 1 sezonda en çok gol atan oyuncu ünvanını almış oldu.Bu alanda ki rekor ise 95/96 sezonunda attığı 15 golle Jürgen Klinsmann'a aitti.

                    
Bir diğer rekor ise Villas Boas'a ait.32 yaşındaki teknik adam kazandığı kupayla Uefa Avrupa Ligini kazanan en genç teknik direktör oldu.

Porto için şimdi sırada Portekiz kupası var eğer onu da kazanırlarsa sezonu 3 kupayla kapatmış olacaklar ve gözlerini Mourinholu dönemde kazanmış oldukları Şampiyonlar Ligine dikecekler.Kazanabilirler mi? Eğer kadroyu koruyabilirlerse neden olmasın..

17 Mayıs 2011 Salı

Adana Demirspor ve Sakaryaspor Yarı Finalde



Adana Demirspor, Spor-Toto 2.Lig Kırmızı Grubu 5.sırada tamamlamış ve play-off oynamaya hak kazanmıştı.Antalya Mardan Stadında oynanan ve normal süresi 0-0 eşitlikle tamamlanan play-off ilk karşılaşmasında, uzatma dakikalarında Yeni Malatyaspor karşısında 1-0 geriye düşen ADS, mucizevi bir şekilde uzatmanın son dakikasında attığı golle maçı 1-1 e getirdi ve maçı penaltılara götürdü.Penaltı atışları sonrasında rakibine 4-2 üstünlük kuran ADS adını yarı finale yazdırmış oldu.

Sakaryaspor ise Spor-Toto 2.Lig Kırmızı Grubu 4.sırada tamamlamıştı.Son maçta ezeli rakibi Kocaelispor'u 5-1 lik skorla mağlup eden ve play-off lara moralli gelen Sakaryaspor'un rakibi, belki de play-off ların favorisi Konya Şekerspordu.64.dakikada Cafercan'ın frikik golüyle 1-0 geriye düşen Sakaryaspor genç oyuncularıyla iyi mücadele etti ve 12 dakika içerisinde bulduğu 3 golle rakibini 3-1 mağlup etmeyi başardı.

Futbol taraftarla güzel,ADS-Sakarya finali bekliyoruz..

''Fu.k Tv, Go to the Stadiums''