22 Mayıs 2011 Pazar

Perde Kapanırken..

İyisiyle kötüsüyle bir sezonu daha geride bıraktık.Süper Lig, Bank Asya 1.Lig ve 2.Lig'de nefes kesen mücadeleler yaşandı.

                                             
    
Süper Lig'de ki şampiyonluk yarışı son saniyeye kadar devam etti ve ipi göğüsleyen takım Fenerbahçe oldu.İlk yarı bittiğinde Fenerbahçe'nin şampiyonluk ihtimalinden bahsetmek dahi mantıklı gelmiyordu; Avrupa'da hüsran ve ligin zirvesinde formda bir Trabzonspor.Ligin ikinci devresinde ki maçlara 17 galibiyet parolasıyla çıktılar ve bu periyot içerisinde 16 galibiyet,1 beraberlik elde ettiler, zaten aksi bir durumda şampiyonluktan bahsetmek mümkün değildi.Bu şampiyonlukta ki 'aslan payı' ise Alex'e ait ; 28 gol, 14 asist.Trabzonspor'un da hakkında vermek lazım bu yarışta, çok iyi mücadele ettiler ve yıllar sonra ilk defa bu kadar yaklaştılar şampiyonluğa ve hakettiler de ama Fenerbahçenin 2.yarı performansının kurbanı oldular.

Bank Asya 1.Lig'de ise yarış hala devam ediyor.Mersin İdman Yurdu ve Samsunspor'dan sonra 3.bilet için 4 takım aday.



Samsunspor
en son 05-06 sezonunda Süper Lig'de mücadele etmişti.Geçen 5 yıllık süreçte, kendi yağında kavrulan Karadeniz ekibi, bu yıl yabancı oyuncularında da aldığı verimle oldukça istikrarlı bir görüntü sergiledi,alınan başarılı sonuçlar ve taraftarının desteğiyle Süper Lig biletini kapmakta zorlanmadı.Mersin İdman Yurdu'nun bu sezon ki hikayesi ise biraz daha farklı, Samsun Süper Lig için sinyali biraz daha erken vermişti, Miy ise son 5-6 haftaya kadar çokta istikrarlı bir görüntü sergilemedi ama rakiplerini sürekli yakından takip etti ve kilit hafta 29. hafta oldu Miy için, 29.hafta sonunda kendisini ilk 2 içinde bulan Miy avantajını iyi korudu ve Samsunspor'un da son hafta aldığı yenilgiyle beraber Bank Asya 1.Lig Şampiyonu olarak, Süper Lig'e merhaba dedi.

                 

TFF 2.lig'e de değinmezsek olmaz, zira Göztepe,Adana Demirspor,Sakaryaspor ve Kocaelispor gibi köklü camialar bu sezon TFF 2.Ligde mücadele ettiler.Göztepe ve Elazığspor gruplarında ilk sırayı alarak Bank Asya 1.Lig'e yükseldiler.Göztepe'nin Bank Asya biletini kapmasına en çok sevinenlerdenimdir heralde, geçmişi başarılarla dolu, taraftar bakımından Türkiye'nin önde gelen tribünlerinden GözGöz.Son haftalara kadar 1 basamak arkadan takip etti zirveyi,beklediği fırsatı yakaladıktan sonra da bırakmadı zaten. Bank Asya'ya renk katacakları kesin ama orda fazla oyalanmadan Süper Lig'e çıkması en büyük temennim.

             

Bank Asya için 3.biletin sahibini Play-Off lar belirledi.Sakaryaspor Play-Off oynayan 8 takım içerisinde belki de en az şans tanınan ekipti.Altyapısından yetiştirdiği gençlerle mücadele eden Sakarya final maçını 5-1lik skorla kazanarak son bileti kapmış oldu.

Ads ise yine hüsranla ayrıldı bir play-off dan daha.Önümüzde ki yıl sağlam bir kadro planlamasıyla işi play-offlara bırakmamalı artık,yazık oluyor taraftarına.

2.Lig'den Bank Asya'ya yükselen Göztepe,Elazığspor ve Sakaryaspor şüphesiz büyük renk katacaktır Bank Asya'ya.Önümüzde ki yıl takip edilmeye değer bir lig bizleri bekliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder